LOGOPEDA

Logopeda: Agata Jacyszyn
gabinet 114

poniedziałek 11.15-15.00

czwartek 12.10-15.00

 

Jestem logopedą klinicznym i filologiem. Ukończyłam logopedię kliniczną na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu oraz filologię polską na Uniwersytecie Wrocławskim. W swojej pracy wykorzystuję między innymi terapię taktylną wg dr Swietłany Masgutowej, masaż Shantala i masaż logopedyczny. W mojej szalonej głowie powstaje milion pomysłów na sekundę, co gwarantuje nie tylko świetną zabawę, ale przede wszystkim brak nudy! Zajęcia dostosowuję do indywidualnych potrzeb uczniów. Cały czas się dokształcam i szukam skutecznych metod terapeutycznych.

 

Drodzy Rodzice
Jest mi niezmiernie miło, że możemy razem współpracować – dbając o piękną mowę Państwa dziecka. Ze swojej strony dołożę wszelkich starań, aby terapia przyniosła oczekiwane efekty. Z doświadczenia wiem, że skuteczność terapii piera się na wzajemnych zaufaniu i współpracy. Trudno mi powiedzieć jak długo Państwa dziecko będzie wymagało opieki logopedycznej. Zależy to od wielu czynników: rodzaju wady, stosowanych metod logopedycznych, zaangażowania, motywacji i atrakcyjności pomocy logopedycznych.
Pozdrawiam
Agata Jacyszyn
Logopeda
 
 
   
WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW
 
1. Oddychamy przez nos – kiedy nic nie mówimy.
2. Nie robimy ćwiczeń, podczas których język wychodzi poza jamę ustną (np. język dotyka nosa!)
3. Najważniejsza jest tzw. pionizacja języka. Przydatne będą następujące ćwiczenia:
4. Prawidłowa pozycja spoczynkowa języka – Język trzymamy na podniebieniu twardym tzw. na wałku
dziąsłowym (nie tylko czubek języka dotyka wałka, ale przednia część języka spoczywa na podniebieniu.
Pozycja „Kobra”. Cała masa języka dotyka podniebienia – język leży płasko.
5. Pracujemy nad właściwym, dojrzałym połykaniem (dziecko wie, jak to wykonać). Przy połykaniu nie ma
napięcia mięśni na twarzy. Połykając język nie napiera na zęby.
6. Zwracamy uwagę, aby przy wypowiadaniu głoski „sz” język był w pobliżu wałka dziąsłowego a usta były
zaokrąglone. Powietrze wychodzi środkiem ust. Nie drgają policzki.
7. Zabawy ze słomką. Dmuchanie, przenoszenie lekkich przedmiotów. Słomkę trzymamy w ustach – nie w
zębach.
8. Kląskanie – przy otwartej buzi
9. Ssanie cukierka, turlanie tik – taka po podniebieniu
10. Liczenia czubkiem języka ząbków – buzia otwarta
11. Wciąganie cukierka zawieszonego na nitce. Pracują usta
12. Sztanga – zabawa ze szpatułką – ćwiczymy usta
13. Język próbuje przebić się przez policzek, po jego wewnętrznej stronie. Siłujemy się
14. Masujemy język (od czubka języka, ruchami okrężnymi do tylnej części języka).
15. Masujemy podniebienie twarde w okolicy wałka dziąsłowego
16. Wkładamy język na słomkę – język dotyka podniebienia.
17. Zabawa z żelkami
18. Podczas dmuchania baniek mydlanych trzymamy głowę prosto (nie unosimy jej do góry).
19. Dbajmy o to, aby każdego dnia dziecko jadło twarde pokarmy (jabłko ze skórką, gruszkę, marchewkę).
20. Wszystkie ćwiczenia wykonujemy przed lustrem. Motywujemy dziecko do systematycznych ćwiczeń
21. Każde ćwiczenie dziecko poznało i wykonuje je na zajęciach
22. Pamiętajmy o zabawach słuchowych (karty pracy sukcesywnie przekazuję).
23. Przekazałam pomocne materiały – karty pracy z ćwiczoną głoską. Proszę poćwiczyć w domu (proponuję zabawę w ukrywanie tych obrazków po całym domu, lub użyć spinera, bądź zrobić grę planszową).
 
Życzę miłej zabawy.

Brak możliwości komentowania