,,Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”
Uczniowie z klasy 2d na zajęciach świetlicowych zastanawiali się nad tym, jak będzie wyglądał Wrocław za 50 lat. Wspólnie przygotowaliśmy plakat uwzględniający zmiany technologiczne, społeczne i technologiczne. Futurystyczna wizja świetliczaków naszego miasta okazała się bardzo pomysłowa.
„Żelkowe eksperymenty”
W ostatnim tygodniu października tematem przewodnim zajęć świetlicowych jest ,,Warszawa-stolica Polski”. W mieście o niebywale bogatej ofercie edukacyjnej na szczególną uwagę zasługuje Centrum Nauki Kopernik, gdzie dzieci mają możliwość wykonywania przeróżnych eksperymentów. Jeden z nich postanowiliśmy przeprowadzić w klasie 2D. Żelkowe misie zanurzyliśmy na weekend w różnych mieszaninach: roztworze wody i cukru, roztworze wody i soli, czystej wodzie i coli. Po powrocie do szkoły sprawdzaliśmy, jak zmieniły się: misiowy kolor, kształt i konsystencja 🙂
,,Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”
Rynek, Zoo, Stadion Tarczyński Arena, Wroclavia, Aquapark, restauracja Masala, Pixel Xl czy Szkoła Podstawowa nr? Jakie jest najbardziej ulubione miejsce dzieci we Wrocławiu? Na plastycznych zajęciach świetlicowych uczniowie z klasy 2d spróbowali odpowiedzieć na to pytanie.
„Święto Dyni”
Na zajęciach świetlicowych w głównej świetlicy ochotnicy z różnych klas mieli możliwość utrwalenia wiadomości o Święcie Dyni, które jest obchodzone 31 października. Powstały 'dyniowe’ kolorowanki 3D:)
,,Żółw gaduła”
Uczniowie z klasy 2d na zajęciach świetlicowych przenieśli się do Indii. Uczyliśmy się indyjskich zabaw ruchowych, zapoznaliśmy się z treścią baśni pt. ,,Żółw gaduła”, która zainspirowała dzieci do wykonania pracy plastycznej za pomocą techniki origami płaskie z kół.
Wrześniowe zajęcia świetlicowe uczniów z klasy 1f podczas, których dzieci ćwiczyły motorykę małą.
,,Świetliczaki na tropie … baśni, legend i mitów”
Świetlica szkolna przystąpiła do V edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Świetliczaki na tropie … ”. W tym roku będziemy zajmować się baśniami, legendami i mitami.
Pierwszym mitycznym bohaterem, którego poznaje klasa 2D jest Herakles. Jego 12 prac zainspirowało nas do doskonalenia w tym roku szkolnym 12 umiejętności, a są to:
sznurowanie butów
jedzenie obiadu
dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
tańczenie w rytm muzyki
sprzątanie swojego stanowiska pracy
równe wycinanie kółek
śpiewanie piosenek z podkładem muzycznym
rysowanie z zamkniętymi oczami
stosowanie zasad ortografii
skakanie na skakance
stanie na jednej nodze
granie na instrumentach Orffa
Zabawy sportowe
Plan pracy świetlicy szkolnej zawiera m.in. zajęcia sportowe. Najwięcej radości dostarczają świetliczakom z klasy 2D gry i zabawy ruchowe realizowane na placu zabaw i boisku szkolnym. Mimo kalendarzowej jesieni, nadal mamy piękną, słoneczną pogodę sprzyjającą aktywnościom fizycznym 🙂
Czym się różni tonblok pojedynczy od podwójnego? Z czego zbudowane jest guiro? Na te ciekawe pytania zaciekawionym uczniom z klasy 2b odpowiedzi udzielali rówieśnicy z klasy 2d. Wspólne muzykowanie 🎶🥁🎤odbyło się na zajęciach świetlicowych w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego ,, Sztuka emocji”, którego głównym celem jest przybliżenie dzieciom świata emocji za pomocą sztuki. Pierwszą emocją, którą oswajamy jest ciekawość.