Aktualności świetlicy 2024/2025

Aktualności świetlicy 2024/2025

 

 

Wiosna w klasie 2c

 

 

 

 

 

 

Zbliżamy się z klasą 1e do finału czyli ukończenia realizacji zadań projektu EUROPAIJA
Jedno zadanie było dowolne- czyli pomysł i realizacja własna.
Po zapoznaniu się z prezentacją o wynalazkach niemieckich, dzieci podzielone na kilkuosobowe zespoły, pracowały nad stworzeniem własnego wynalazku, nadając mu kreatywną nazwę.
Było to jak dotychczas- obok tańca- jedno z najciekawszych działań, w które z chęcią i radością zaangażowały się dzieci klasy 1e.
Małgorzata Kulpińska
wychowawca świetlicy 1e
 

 

 

 

„W marcu, jak w garncu” – klasa 1d i ich piątkowe prace

 

 

Tydzień irlandzki w świetlicy

We wtorek i czwartek dzieci z klasy 2c kontynuowały swoją przygodę z  projektem „Europa i ja”.

Miniony tydzień w świetlicy także był poświęcony krajowi” Zielonej Wyspy”.
We wtorek uczniowie słuchali irlandzkich artystów m.in. zespołu Westlife, Eda Sheerana ( jego dziadkowie byli Irlandczykami). Poznali także taniec irlandzki.

W czwartek dzieci wykonały lapbooki o Irlandii 🙂

 

 

 

 

 

,,Sztuka emocji”

W marcu klasa 2 d na zajęciach świetlicowych  poznaje kolejną emocję. Dzieci, które wstydzą się czytać na głos przed rówieśnikami przez cały miesiąc będą próbować oswajać emocję, jaką jest wstyd. Ma w tym pomóc obcowanie z literaturą, a w szczególności z książkami, które świetliczaki lubią najbardziej.

 

 

 

 

 

 

Od września tego roku szkolnego klasa 1e realizuje w świetlicy
ogólnopolski projekt dla świetlic szkolnych : EUROPAIJA
Projekt obejmuje wiele zadań, natomiast formę ich realizacji dostosowuję do wieku i możliwości poznawczych siedmiolatków.
Zdjęcia pokazują realizację poprzez ilustracje bajek/baśni, zapoznawanie się z prezentacją ciekawych miejsc oraz najciekawszą dotychczas i sprawiającą największą przyjemność dzieciom
formę- układ taneczny wybrany przez dzieci do niemieckiego utworu o krokodylu:)
Mamy nadzieję, iż wszystkie nasze starania
 zostaną pozytywnie odebrane przez autora projektu i w czerwcu otrzymamy certyfikat:)
Małgosia Kulpińska
wychowawca świetlicy.

 

 

Malowanie figurek gipsowych w klasie 3a

 

 

 

 

Kreatywne zajęcia w klasie 3a

 

 

 

 

W pierwszym tygodniu marca tematem przewodnim zajęć świetlicowych jest

,,Święto wszystkich kobiet”.

Świetliczaki z klasy 2d z pomocą wolontariuszy z klasy 4d zbudowały z klocków clics przepiękne kwiaty. Z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet wszystkim Paniom składamy najserdeczniejsze życzenia.

 

 

 

Klasa 1d rozpoczęła przygotowania do Dnia Kobiet 🙂

 

 

28 luty to Dzień Spania w Miejscach Publicznych.
W ostatni piątek lutego klasa 2f z przyjemnością obchodziła to nietypowe święto w naszej świetlicy przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej i tańczących na suficie światełkach.
Dzieci cieszyły się samym odpoczywaniem, niektórzy nawet się zdrzemnęli!✨😴

 

 
 

 

 

,,Sztuka Emocji”

Uczniowie z klasy 2d na zajęciach świetlicowych zapoznawali się z kolejną emocją jaką jest miłość.

Za pomocą plasteliny- podstawowego narzędzia rzeźbiarskiego- świetliczaki ulepiły serca.

Brawa za kreatywność! 👏

 




Na zajęciach świetlicowych uczniowie z klas: 1c, 1e, 2a, 2c, 2g, 2f, 3a i 3e przygotowali zakładki do książek dla czytelników filii nr 44 MBP. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem – zapraszamy do odwiedzenia biblioteki i wybrania dla siebie zakładki.

 
 

 

 

 

Uczniowie z klasy 3a i 3c podczas zajęć w świetlicy tworzyli z koralików Pyssla różne wzory.

 

 

 

 

Klasa 1d w oczekiwaniu na przyjście wiosny wykonała kolorowe witraże z motywem kwiatów: krokusa, tulipana lub przebiśniegu.

 

 

 

Uczniowie klasy 2c kontynuują swoją przygodę w poznawaniu Zielonej Wyspy – Irlandii. W ramach Ogólnopolskiego Projektu „Europa i Ja” wykonali zadanie, polegające na zgłębieniu swojej wiedzy

na temat irlandzkich legend – w szczególności postaci skrzata z beczką złota 🙂

 

 

 

,,Zimowe muzykowanie” w świetlicy


W trzecim tygodniu stycznia w klasie 2d została przeprowadzona lekcja otwarta dla nauczycieli pt.,,Zimowe muzykowanie”🎶.  Dzieci demonstrowały poznane instrumenty🥁, poznawały podstawowe ruchy dyrygenckie, układały muzyczne puzzle. Zajęcia zakończyły się tańcami🕺🏽💃🏽i wspólnym muzykowaniem z naszymi gośćmi:)
 
 

 

 
 
 
,,Sztuka Emocji”

Uczniowie z klasy 2d na zajęciach świetlicowych zapoznawali się z kolejną emocją. W krótkich scenkach świetliczaki prezentowały znudzenie i sposoby radzenia sobie z nim.
Brawa za kreatywność! 
 

 

 

Konkurs ,, Bombka bożonarodzeniowa”

 W grudniu odbył się w naszej szkole świetlicowy konkurs ,,Bombka bożonarodzeniowa”. Zadaniem uczestników było wykonanie własnoręcznie pracy przestrzennej – bombki bożonarodzeniowej. Konkurs miał na celu zachowanie tradycji dekorowania bombek bożonarodzeniowych, rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz uzdolnień plastycznych uczniów. Wybór najlepszych bombek nie był prosty, ponieważ każda okazała się być niezwykła i wyjątkowa.

Po zsumowaniu głosów jury wyłoniło zwycięzców:

1 miejsce : Ewa Bartkowiak kl. 2b

2 miejsce : Piotr Rybski kl. 4e

3 miejsce : Malwina Duź kl.4f

Wyróżnienie:

Zofia Stachowska kl. 1f

Anna i Olga Leshchova kl.3d

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie i życzymy dalszych sukcesów!

 

 

 

Klasa 2c w świątecznym nastroju , stworzyła w swojej sali 201 piękne „Piernikowe miasteczko”.

 

 

 

Kreatywne zajęcia w październiku i listopadzie w klasie 3a.

 
 

 

 

Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, uczniowie klas 1a, 2a, 2c, 2f, 2g, 3a, 3b, 3e i 3f przygotowali kartki świąteczne oraz aniołki. Zostaną one przekazane seniorom  z Domu Pomocy Społecznej przy ulicy Grunwaldzkiej i Wejherowskiej.

 

 

 

Kalendarz adwentowy
>
Choinka, Mikołaj i prezenty.

Grudzień jest dla dzieci miesiącem szczególnie magicznym. Aby umilić naszym grzecznym i pracowitym świetliczakom z klasy 2d oczekiwanie na Święta Bożego Narodzenia wspólnie stworzyliśmy nasz klasowy kalendarz adwentowy.
 Każdego dnia miesiąca osoba z danym numerkiem w dzienniku świetlicowym będzie mogła otworzyć pudełeczko i sprawdzić, co za niespodzianka się w nim kryje.

 

 

 

Malowanie figurek gipsowych w klasie 3a.

 

 

         W mikołajkowy piątek uczniowie klasy 1d wykonali pracę plastyczną pt.” Świąteczne skarpety dla Mikołaja”.

 

 

 

 

         

 Klasa 2c w oczekiwaniu na Mikołajki wykonała pracę plastyczną

pt.: ” Herbatka dla Świętego Mikołaja”.

 

 

 

Przegląd październikowych i listopadowych aktywności dzieci z klasy 1f przebywających w świetlicy.

 

 

 

Wolontariat w świetlicy szkolnej.

            Uczniowie ze starszych klas mają możliwość realizowania wolontariatu w świetlicy szkolnej.

Jest to wspaniała forma integracji starszych uczniów z młodszymi. Uwielbiany przez  drugoklasistów wolontariusz z klasy 6a przygotował prezentację na temat emocji jaką jest podziw.

Dzięki zaprezentowanym krótkim filmikom świetliczaki dowiedziały się, że w każdym z nas jest coś, co zasługuje na podziw!

 

 

Wspieramy kreatywność dzieci.

 

 

Świetliczaki na tropie…baśni, legend i mitów.
 

Uczniowie z klasy 2d wspólnie czytali legendę o Włocławskim Gryfie.
 

 

 

Dzieci z klasy 2c z okazji Dnia Pluszowego Misia stworzyły kolorowe, mandalowe misie. Była to także świetna okazja do ćwiczenia motoryki małej.

 

 

Tydzień Kodowania

Klasa 3a uczestniczyła w akcji „Code Week”. Jest to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczniów. Uczniowie podczas zajęć zapoznali się z robotami Ozobot i Doc.

Ceramika włocławska 

 Na zajęciach świetlicowych dzieci zapoznały się z włocławską ceramiką, której dizajn stał się inspiracją do wykonania przepięknych prac plastycznych.
,,Świetliczaki na tropie…baśni, legend i mitów”
 
Świetliczaki z klasy 2d obejrzały prezentację o obiektach Światowego Dziedzictwa Unesco w Hiszpanii. Uczniowie nauczyli się popularnej zabawy ruchowej Krąg, zapoznali się również z treścią hiszpańskiej bajki pt. ,,Półkurek”, która stała się inspiracją do wykonania pracy plastycznej z sylwetką koguta.

 
„Oswoić strach”
 
Trzecioklasiści na zajęciach świetlicowych w głównej świetlicy zapoznawali się z emocją jaką jest strach. Za pomocą kredy chętne dzieci zaprezentowały na tabliczkach swoje wyobrażenie tej emocji. Powstały bardzo kreatywne prace:) Brawo!

 
„11 listopada”
 
 Z okazji Święta Niepodległości klasa 2d brała udział w patriotycznej sesji zdjęciowej.
 

,,Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”

Uczniowie z klasy 2d na zajęciach świetlicowych zastanawiali się nad tym, jak będzie wyglądał Wrocław za 50 lat. Wspólnie przygotowaliśmy plakat uwzględniający zmiany technologiczne, społeczne i technologiczne. Futurystyczna wizja świetliczaków naszego miasta okazała się bardzo pomysłowa.

„Żelkowe eksperymenty”

W ostatnim tygodniu października tematem przewodnim zajęć świetlicowych jest ,,Warszawa-stolica Polski”. W mieście o niebywale bogatej ofercie edukacyjnej na szczególną uwagę zasługuje Centrum Nauki Kopernik, gdzie dzieci mają możliwość wykonywania przeróżnych eksperymentów. Jeden z nich postanowiliśmy przeprowadzić w klasie 2D. Żelkowe misie zanurzyliśmy na weekend w różnych mieszaninach: roztworze wody i cukru, roztworze wody i soli, czystej wodzie i coli. Po powrocie do szkoły sprawdzaliśmy, jak zmieniły się: misiowy kolor, kształt i konsystencja 🙂

 

,,Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”

Rynek, Zoo, Stadion Tarczyński Arena, Wroclavia, Aquapark, restauracja Masala, Pixel Xl czy Szkoła Podstawowa nr? Jakie jest najbardziej ulubione miejsce dzieci we Wrocławiu? Na plastycznych zajęciach świetlicowych uczniowie z klasy 2d spróbowali odpowiedzieć na to pytanie.

 

„Święto Dyni”

Na zajęciach świetlicowych w głównej świetlicy ochotnicy z różnych klas mieli możliwość utrwalenia wiadomości o Święcie Dyni, które jest obchodzone 31 października. Powstały 'dyniowe’ kolorowanki 3D:)

„Szybkie czytanie”
Na jednych z pierwszych zajęć czytelniczych w tym roku szkolnym uczniowie z klasy 2d zgłębiali tajniki szybkiego czytania. Śmiałkowie mieli za zadanie przeczytać 10 wyrazów na jednym wdechu. Jak wyszło? REWELACYJNIE!!!
 
 

 

 

,,Żółw gaduła”

Uczniowie z klasy 2d na zajęciach świetlicowych przenieśli się do Indii. Uczyliśmy się indyjskich zabaw ruchowych,  zapoznaliśmy się z treścią baśni pt. ,,Żółw gaduła”, która zainspirowała dzieci do wykonania pracy plastycznej za pomocą techniki origami płaskie z kół.

 

 

 

Wrześniowe zajęcia świetlicowe uczniów z klasy 1f podczas, których dzieci ćwiczyły motorykę małą. 

 

 

,,Świetliczaki na tropie … baśni, legend i mitów”

 

Świetlica szkolna przystąpiła do V edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Świetliczaki na tropie … ”.  W tym roku będziemy zajmować się baśniami, legendami i mitami. 
Pierwszym mitycznym bohaterem, którego poznaje klasa 2D jest Herakles. Jego 12 prac zainspirowało nas do doskonalenia w tym roku szkolnym 12 umiejętności, a są to:

sznurowanie butów
jedzenie obiadu
dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
tańczenie w rytm muzyki
sprzątanie swojego stanowiska pracy
równe wycinanie kółek
śpiewanie piosenek z podkładem muzycznym
rysowanie z zamkniętymi oczami
stosowanie zasad ortografii
skakanie na skakance
stanie na jednej nodze
granie na instrumentach Orffa

Zabawy sportowe

Plan pracy świetlicy szkolnej zawiera m.in. zajęcia sportowe. Najwięcej radości dostarczają świetliczakom z klasy 2D gry i zabawy ruchowe realizowane na placu zabaw i boisku szkolnym. Mimo kalendarzowej jesieni, nadal mamy piękną, słoneczną pogodę sprzyjającą aktywnościom fizycznym 🙂

 
 
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”
 
W tym roku szkolnym nasza szkoła realizuje Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”, którego głównym celem jest promowanie postaw patriotycznych. Uczniowie z klasy 2d na zajęciach świetlicowych przedstawili swoje domy 🏠🏡za pomocą różnych technik plastycznych oraz różnorodnych przestrzennych konstrukcji.
 
 
 
 
Ogólnopolski Projekt edukacyjny ,, Sztuka emocji’


Czym się różni tonblok pojedynczy od podwójnego? Z czego zbudowane jest guiro? Na te ciekawe pytania zaciekawionym uczniom z klasy 2b odpowiedzi udzielali rówieśnicy z klasy 2d. Wspólne muzykowanie 🎶🥁🎤odbyło się na zajęciach świetlicowych w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego ,, Sztuka emocji”, którego głównym celem jest  przybliżenie dzieciom świata emocji za pomocą sztuki. Pierwszą emocją, którą oswajamy jest ciekawość.

 

 


				

Brak możliwości komentowania.