Klasa 1a omawiała w minionym tygodniu lekturę „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”. Uczniowie przygotowali po raz pierwszy „lektury w pudełku”, w których zamknęli to, co im się spodobało podczas czytania, co najbardziej zapadło im w pamięć lub po prostu elementy, które kojarzyły im się z lekturą. Ta forma pracy bardzo przypadła dzieciakom do gustu, ale po obejrzeniu prac kolegów na niektórych twarzach pojawił się cień smutku, a nawet łzy. Okazało się, że niektórzy swoje prace ocenili jako „beznadziejne”, ” gorsze od innych”, „niefajne”.
Z pomocą przyszła nam jedna z rutyn Myślenia Krytycznego (jakiś czas temu nasza szkoły przystąpiła do sieci szkół uczących myślenia krytycznego i otrzymaliśmy certyfikat) „Widzę, myślę, zastanawiam się”. Głównym celem myślenia krytycznego jest rozwijanie 10 postaw, a problem, który pojawił się podczas omawiania lektury zdecydowanie wymagał pracy na postawach. Uczniowie szybko zrozumieli, o co chodzi w zaproponowanym ćwiczeniu, a wnioski, które pojawiły się po dyskusji przywróciły uśmiech na buziach smutasów.
Zapraszamy do naszej galerii.