Etyka i Myślenie Krytyczne

W niespokojnych czasach niespokojni bywają również uczniowie. Ogrom pytań i wątpliwości pojawiający się w związku z sytuacją międzynarodową, lęki, ale także chęć niesienia pomocy nie może pozostać bez komentarza i wsparcia ze strony dorosłych. Ponieważ w naszej szkole jesteśmy otwarci na głos uczniów i pozwalamy im na własne opinie, a także chcemy uczyć krytycznego myślenia i umiejętności oceny docierających do nas wiadomości, na zajęciach etyki klasy 4 poruszyły temat wojny. Podeszliśmy do niego zastanawiając się, jak dzieci mogą pomóc, kto może zostać bohaterem i czy to określenie zawsze musi się wiązać z patosem, a także rozważaliśmy temat fake newsów i dezinformacji. Dzięki rutynie most uczniowie rozpoznali swoją początkową wiedzę i otworzyli się na innepunktu widzenia tematu. 12 pytań pozwoliło uwolnić ciekawość i ukierunkować pracę na zajęciach. Uczniowie pracowali w podgrupach, a następnie połączyli siły tworząc plakat pod hasłem „Bohater”.

Brak możliwości komentowania.