Prezentacja książki Wrocław-Breda. Krasoludkowa podróż Życzliwka

W piątek 3.02.2023 r. uczniowie klas 1B, 3A oraz przedstawiciel klasy 8B odwiedzili wrocławski Ratusz, gdzie mieli okazję wziąć udział w niezwykłym wydarzeniu, jakim była premiera książki Wrocław-Breda. Krasnoludkowa podróż Życzliwka. Jest to książka inna niż wszystkie, bo jej autorami są dzieci – uczniowie polonijnych szkół działających na terenie Holandii.
Krasnal Życzliwek jest związany z Bredą już od 2019 roku, kiedy to w 75 rocznicę wyzwolenia jej przez żołnierzy brygady pancernej pod dowództwem gen. Stanisława Maczka, zamieszkał w parku Valkenberg w centrum Bredy.  Właśnie to wydarzenie było inspiracją dla powstania zbioru opowiadań o przygodach wrocławskiego krasnala.
Już przed oficjalna prezentacja książki w Ratuszu nasi uczniowie w swoich klasach wysłuchali wszystkich opowiadań napisanych przez ich holenderskich rówieśników. Byli pod ogromnych wrażeniem talentu i niesamowitej wyobraźni twórców książki. Z ogromnym zaciekawieniem odkrywali kolejne przygody sympatycznego krasnala, jednocześnie poznając ciekawostki na temat Holandii, a nawet podstawowe zwroty w języku niderlandzkim.
Gośćmi specjalnymi wydarzenia w Ratuszu były przedstawicielki Forum Polskich Szkół w Holandii oraz Fundacji Serce Polski w Bredzie. W czasie spotkania dzieci miały okazję pochwalić się swoją wiedzą zdobytą podczas zajęć w szkole, a także porozmawiać na temat idei miast partnerskich z przybyłymi gośćmi, a także z Prezydentem Wrocławia Panem Jackiem Sutrykiem, który również wziął udział w tym wydarzeniu.
Książka Wrocław-Breda. Krasnoludkowa Podróż Życzliwka powstała dzięki współpracy: Forum Polskich Szkół w Holandii, Fundacji Serce Polski w Bredzie, wydawnictwu EMKA, Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Biura Współpracy z Zagranicą i Wydziału Promocji Miasta i Turstyki. Słowo wstępne do książki napisał Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk oraz Burmistrz Bredy Paul Depla.

 

Autorem zdjęć jest Krzysztof Szymoniak z Wydziału Promocji Miasta i Turystyki.

Brak możliwości komentowania.